VERSLAG TRAINING ZOLDER 6 JUNI 2005

Hallo allemaal!

Een beetje laat, maar bij deze alsnog het verslag van maandag 6 juni.
Er is in de tussentijd toch wel het een en ander veranderd. We hebben, zoals sommige van jullie al weten, een camper aangeschaft. Daarnaast is er complete nieuwe racevering gemonteerd op de motor en de tandwielverhouding is aangepast. Er was genoeg nieuws om uit te proberen dus!!
klik hier voor alle foto's van deze dag!


De camper hebben we aangeschaft om Sem ook mee te kunnen nemen naar het circuit en om de avond voor de race/training aan te kunnen rijden. Voor de training van maandag zijn we dus zondagavond vertrokken. Deze keer nog zonder Sem zodat we alle tijd hadden om de camper uit te proberen. En we vinden het perfect!! We hebben rustig de camper vol gestopt met onze spullen. Daarna Sem weggebracht naar opa en oma, de motor op de aanhanger gezet, aan de camper gekoppeld en zo rond 20.00u aangereden naar het circuit van Zolder. Het circuit van Zolder, ook wel de omloop der Terlaemen genoemd, ligt net voor Hasselt in Belgie. Op de weg daar naar toe hebben we veel regen gehad, maar ze hadden droog weer voorspeld dus hadden we goede moed dat het wel goed zou komen. Rond half tien kwamen we aan op een haast verlaten paddock terrein, we zochten een mooi plekje uit, koppelde de aanhanger los en stopte de stekker in zo’n kast en we hadden stroom!! Voor niks nog wel!! Het was ondertussen erg mooi en droog weer geworden. Sas had ondertussen het bed opgemaakt, we dronken nog even wat en zijn toen gaan slapen.

De volgende ochtend werden we rond 6 uur wakker en zijn we uit bed gegaan. Sas moest eerst even wat koffie drinken en daarna hebben we de partytent opgezet. Zo rond de klok van zeven arriveerden Peter, Jan en Rene. Zij zouden vandaag ook gaan rijden. Het leuke was dat we alle vier op dezelfde motor rijden, daarnaast zijn die van Peter, Jan en mij in dezelfde kleurstelling gespoten door Peter (Beaard auto’s en motoren).

Eerst even de motor laten keuren, inschrijven en de kriebels begonnen toch wel toe te nemen. Ik had immers nog geen meter gereden met de nieuwe vering van Technoflex en ik was ook erg benieuwd wat de andere tandwiel verhouding zou doen. Ik heb voor namelijk een kleiner tandwiel gemonteerd wat ervoor zorgt dat motor sneller optrekt. Op zo’n dag als deze wordt je ingedeeld in de snelle of minder snelle groep. Wij vieren zaten allen in de snelle groep. We zouden zo’n 7 sessies van twintig minuten mogen rijden vandaag. Ondertussen was Don ook al gearriveerd met zijn motor, hij was een beetje aan de late kant dus zijn eerste sessie zou hij al missen.

Onze eerste sessie mochten we dan eindelijk gaan rijden!! Eerst even de eerste twee rondjes rustig aan om de banden goed warm te rijden en daarna gas erop!!! Helaas moest ik vroegtijdig de sessie beëindigen omdat mijn uitlaat teveel herrie maakte! 99 decibel welteverstaan!! En je mag maar 95 decibel produceren. Een beetje balen dus, maar dan maar snel de originele uitlaat monteren. De eerste indruk van mijn “nieuwe”motor was erg goed!! Ik vond hem erg stug, maar dat ervaar ik wel als prettig.

In de loop van de dag ging het dan ook steeds beter en ik was lekker aan het rijden. Ondertussen waren Harm en Lieke ook gearriveerd met Boris en Jimmy, evenals mijn vader en Siegfried. Uiteraard moest iedereen de camper nog even bezichtigen!!

Harm heeft vandaag een groot deel geklokt en zo kreeg ik ook een beetje een idee of dat alle aanpassingen ook hun vruchten zouden afwerpen. En dat was ook zo!! Mijn snelste tijd vorig jaar was 1.57,8 en in de vierde sessie had ik al een 1.55,1!! Dus dat ging lekker. In de vijfde sessie die we mochten gaan rijden had ik besloten om eens achter Jan en Peter aan te gaan rijden. Nadat ik dit een rondje of twee/drie had gedaan besloot ik om ze maar eens voorbij te gaan om het tempo wat op te schroeven. Dit hoeven we overigens niet met Rene te doen want die is toch niet bij te houden.

Toen ik van ons drietjes voorop ging rijden, ging het ineens niet zo lekker. Ik schakelde een keer flink mis en in een rechterbocht schoot ik ineens met mijn voet van mijn steuntje!! Even schrikken en Peter was me zo weer voorbij. Jan was lekker de lachende derde, want die hobbelde lekker achter ons aan. Maar ik wilde peter toch nog wel even inhalen voordat de sessie afgelopen was. Dus even goed kijken waar ik sneller was en bij het uitkomen van de Bianchibocht (een mooie snelle rechterbocht) kon ik Peter mooi op het gas voorbij!! Nadat de sessie was afgelopen bleek dat ik twee rondjes achter elkaar 1.53,3 had gereden!! Ik was gewoon weer 4,5 seconden sneller dan vorig jaar!!

De laatste twee sessies nog lekker rondjes gereden en kunnen genieten van mijn nieuwe vering!! Het is echt een wereld van verschil, originele of (speciaal op mijn gewicht afgestemde) race-vering. Ik heb niet aan de vering hoeven prutsen en ik heb de hele dag lekker gereden!! Het enige minpuntje van de dag was eigenlijk dat Don al in zijn eerste sessie was gevallen en de motor was niet meer te repareren. Gelukkig heeft hij zelf er geen letsel aan over gehouden.

De volgende keer is weer een wedstrijd die plaats zal vinden op het circuit van Zandvoort, te weten op 11 juli. Ik ben benieuwd wat die dag brengt met de nieuwe vering en de andere tandwiel verhouding!! Uiteraard houd ik jullie op de hoogte!

Met vriendelijke groeten,

Dave